perwiraku!!

Saturday, January 22, 2011

Cendol ke Teh 0 Ais???



aku baru je beli seluar baru,seluar jeans levi's beb..harga x yah cakap la,beratus ringgit klu yg ori tp yang aku baru beli ni x sampai pn 30 hinggit..murah je tp bkn bundle yee..Oleh kerana aku ni boleh dianggap remaja lg la,aku pn nk ikut trend budak2 remaja sekarang ni..duk
oter seluar jean bia nampak slim fit je ngn kaki.xkan la aku nk ikut style org lame,seluar ketat paras lutut je tp bawah besar mengalahkan tapak kaki aku lg..dah siap hantar seluar kt kedai jahit kt bastand batu pahat tu,member pn ajak la pekena cendol sedas..member aku cakap cendol kt depan bastand tu sedap..aku pn ok je la,layannnnnnnnnn....
mak aiii!!ramai tol org lepak kedai cendol tu,,kedai kecik je tp org penuh.mane nk duduk ni...nasib kitorg baik la,sampai je kt situ,ade la sekumpulan minah cun keje KFC bangun dan bagi laluan kt kitorang..minah ni tw2 je VIP cam aku nk dtg terus diorg blah..hahaha.
aku sebenarnya x bape minat ar ngn cendol.lgpun org ramai,lambat kot siap cendol die tu.pastu aku tgk yg tukang buat cendol tu org mamak(india muslim) bermandi peluh...ish!lagi bertambah selera aku hilang..last2 aku cakap aku nk teh o ais je.ok la...member aku lain sume oder cendol.lantak korg la.aku x selera nk makan cendol buatan peluh cam citer lagi2 senario tu.buat roti canai sampai peluh melimpah ruah..GELI!!...
aku duk tunggu mane la teh o ais ni,air satu pn lambat ke..cendol da siap da beberapa ketul,member aku da nk abis da makan..dalam hati aku "celaka tol,cendol lagi cepat dr teh o ais,lembab tol pekerja die ni"..aku pn panggil la pelayan td tu,die cakap teh o ais xde kt kedai die,kedai die buat cendol je,die oder kt kedai sebelah...celaka punye tauke,lain kali cakap la awal2 kedai die xde teh o ais,..
Tunggu punya tunggu,aku nampak la seorang amoi(umur nk dekat 50 da) bawak teh o ais..aik,xkan cina kot yang buat air aku..telan air liur gak la aku kt situ..memang sah,nenek cina td hantar air kt aku..perh!!mampos...(terkekeh-kekeh member aku gelak)..sape nk minum air ni,da la tukang buat cina,tua plak tu,tgk gaya pn da tw da memang kotor ar kedai die..aduh!..aku suruh member aku makan cendol tu cepat ckit,aku da xde selera nk lepak situ,apatah lg nk minum minuman buatan tangan b***..geli aku!
da setel semua,kitorg blah.member aku gembira la,aku dalam kesedihan serta kedahagaan.mujur ade 7 eleven kt situ,minum je la air masak.

mase nk blah tu,kitorg lalu depan kedai amoi tu..xde org langsung.aku tgk atas,kedai die siap tulis bismillah lg tu..cina muslim ke??tp awat x pakai tudung,umur da 50-an tp pakaian ala-ala 20-an.terdedah sane sini..lepas ni,konfem aku x oder teh o ais da,cendol pn ok lah klu lepak situ lg.menyesal x sudah!!

No comments:

Post a Comment