perwiraku!!

Friday, February 4, 2011

Main Mesin Pemotong Kepala

Letih!!tu lah ungkapan aku setelah bertarung 2 jam dengan rumput.hahaha..Aku memang x leh duduk diam la kalau duduk kat umah.Kalau boleh aku nak buat keje.hehehe.tp jangan la bagi aku keje jaga baby,masak,basuh baju or kemas umah.Aku just suke keje yang outdoor je.Salah satunya ialah mesin rumput.Aku memang suka giler mesin rumput.
Kalau korang nak tw,aku bangun pagi tadi pukul 8 lepas tu aku terus cari mesin rumput.X yah basuh muka or ape-ape,hahaha.

mesin yang baru beli

Bab-bab mesin rumput ni memang mainan aku je.Start dari rumput tu baru lahir sampailah sekarang da besar aku je yang kejekan diorang.Orang lain x leh sentuh(padahal memang keje aku pn)
Ha,tengoklah kawasan umah aku tu,rumput semua da besar-besar,tinggi melebihi tinggi adik aku.Rumput tu nampak kecik sb dalam gambar.haha. Aku bermula dari halaman depan umah aku tu,yela,kawasan orang lalu lalang kena la jaga kekemasan.Dan pokok-poko yang ade sekeliling tu pn aku sapu gak(mati la aku kena marah ngn mak)

tempat letak tong sampah



bukan nak g merempit ye

Ha,mesin rumput ni pun mementingkan keselamatan.Yang paling penting kawasan muka dan mata tw x,kalau masuk rumput dalam mata boleh lumpuh satu badan.X hensem da la aku kalau lumpuh...iskh..iskh..iskh..
Hanya seseorang yang badan tegap,kacak dan berjiwa besar je boleh melakukan tugas memotong rumput ni.Tengoklah contoh kat atas tu,camtu lah sebenarnya seorang pemotong rumput yang berkaliber dan berjaya.

2 jam aku mesin rumput tp cuma kawasan depan umah je yang da siap.Esok aku sambung lagi untuk kawasan belakang umah plak.rumput belakang umah lagilah besar2 cam pokok balak 500 tahun.Masak aku!

Pukul 10 aku berenti sebab minyak da abis.hahaha.kalau minyak banyak lagi aku sambung lagi tp tu la masalahnye,minyak abis.hmm.X adventure la 2 jam je bekerja.hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.."Esok ko kasi siap belakang umah ye Fauzi,selagi xsiap jangan berenti"........dari jauh suara ibunda kedengaran..hahaha.Sekian.

No comments:

Post a Comment