perwiraku!!

Thursday, February 3, 2011

Jalan-jalan cari Angin,buang angin!

Waa..masuk hari ni da 3 hari Selancar tak hujan.Kalau x,hujan x henti-henti sampaikan jalan masuk pn banjir.Sekarang jalan masuk ke Selancar da dibuka untuk pengunjung yang nak melawat Selancar yang indah ni.


Jalan masuk Selancar selepas banjir



Ni bukan rumah peneroka,ni rumah terbiar

So,aku pn bercadang la berjalan-jalan sekejap mengelilingi kampung halaman.Wah!memang banyak berubah..banyak tanah runtuh,jalan banyak rosak,air sungai kotor and budak-budak remaja sekarang da pandai merempit siap buat gaya "superman" lagi tu..wah,dahsyat!!

Aku berjalan naik motor taw x.Kat sini jem and trafic light penuh sebab tu aku naik motor(tipu je)..hahaha.Aku rasa kenderaan rasmi masyarakat kt sini motor je..ha,bukan xde kereta ke pacuan empat roda tp motor lebih memudahkan pergerakan.Yela,bukan nak g majlis kebesaran pn.


Apa yang seronok,kat sini ramai budak-budak yang balik kampung diorang(selancar ni la) yang kebanyakan mak bapak diorang keje bandar kelihatan sangat pelik bila berada di selancar ni.Aku tengok diorang seronok semacam je,jumpa aya terjerit-jeri,jumpa itik lagi menjerit,jumpa kambing MasyaAllah,macam x pernah jumpa kambing..Biasala kan orang bandar.hahaha.Kebanyakan budak-budak kat sini semuanya cucu-cucu peneroka Felda ni.Aku ni boleh dikatakan anak jati selancar la,semau selok belok selancar aku tw.

So,sape-sape yang berminat nak buat percutian kt sini boleh la hubungi aku,mane yang nak rasa suasana kampung boleh la datang sini sebab kat sini memang kampung betol lah,udara segar,orangnye baik-baik dan aku sangat suka sikap kerjasama yang ditunjukkan oleh masyarakat Felda.

Walaupun aku tw ade jugak yang kutuk Felda ni mundur lah,x maju lah,kampung lah dan macam-macam lagilah tp kami hidup bagaikan sebuah keluarga.Kalau x maju mane aku dapat internet ni,macam mane budak-budak 10 tahun pn da pakai i-phone.ha,kira Felda ni maju kehadapan jugak la.hahaha.
Lagi satu,Felda selancar ade jambatan gantung!!



tp da runtuh sb banjir..kahkahkahkah.





2 comments:

  1. mane port selancar ngn selancar international airport?
    jambatan gantung da runtuh ek? haha

    ReplyDelete
  2. ooo...lupa nak ambik gambar la pulak..sibuk sangat..esok2

    ReplyDelete